2 Mart 2010 Salı

REVANİ

Annemin çocukluğumuzda yaptığı revaniyi tarihi yemek defterinden bulup yaptım. Çok güzel oldu ve irmiği bol olduğundan yerken ağzınızda dağılıyor. Dilerim sizler de beğenirsiniz.

Malzemeleri :

Kek Hamuru:

3 yumurta

1/2 bardak şeker

1 bardak yoğurt

1 çay bardağı sıvı yağ

1 paket kabartma tozu

1 su bardağı un

1 su bardağı irmik

Şerbeti :

3 bardak su

2,5 bardak şeker

1/2 limon suyu

Yapılışı :

Önce şerbeti hazırlamalıyız ki kek fırından çıktığında şerbetimiz soğumuş olsun. Su, şekerle kaynatılır. Şerbet kıvamı aldığında limon suyu sıkılarak serin bir yere soğutmaya alınır.

Klasik kek yapar gibi şeker ve yumurtaları çırpıyoruz. Yoğurt, sıvıyağ, un, irmik, kabartma tozunu sırasıyla ekliyoruz. 30x40 cm boyutlarında bir tepsiyi yağlayarak bu hamuru döküyoruz. 170 derecelik ısıda 35 dakika pişiriyoruz. Kek iki katına çıkacak ve üstü kızaracak. Kekimiz fırından çıkınca 5-6 dakika dinlendirip soğumuş şerbeti azar azar üzerinde gezdiriyoruz. Öyle ki bir kaç kepçe şerbet döküp içmesini bekliyoruz. Ardından tekrar şerbeti döküyoruz. Annemin tarifinde şerbet 3 bardak şekerle yapılıyordu, ben yarım bardak azalttım. Böylesi sağlık için daha iyi oldu, tadı da harika... Resimleri çektim bilgisayara aktaramadım. Çok kısa sürede yayınlarım.

Hepimize afiyet olsun.

Hiç yorum yok: