26 Mart 2010 Cuma

KİŞNİŞLİ LAHANA TURŞUSU





Lahana turşusu, yemeklerin yanında çok sevilerek yenir. Ben klasik usulden biraz farklı yapıyorum ve çok beğenilerek yeniyor. Fakat artık turşu kurma zamanı değil. Ne yazık ki benim oburcuk yeğenime bunu anlatamadık. Lahana turşusu diye ısrar edince ablamla bu turşuyu kurduk. Bu mevsimde yaptığımız için turşu olduktan sonra buzdolabında saklayacağız.

Malzemeler (5 kg.'lık kavanoz):

1 orta boy beyaz lahana
1 çorba kaşığı kişniş tohumu
1/2 su bardağı nohut
1 adet limon
6 çorba kaşığı (tepeleme) kaya tuzu
4 adet havuç


Yapılışı:

Lahanaları yıkıyoruz, iri parçalara ayırıyoruz. Cam kavanoz veya plastik bir bidona lahana ve ikiye üçe bölünmüş havucu yerleştiriyoruz.

Lahanaların aralarına  nohudu gelişigüzel serpiyoruz.

Temiz bir tülbent içine kişnişi koyuyoruz. Bunu da kavanoza, üst kısma yakın yerleştiriyoruz.

Suyu %4-5 oranında tuzlu hazırlıyoruz. 5 kg.'lık bu bidon için ben 6 çorba kaşığı kaya tuzu kullandım. Suyun tadına baktığımızda tuzu yenmeyecek kadar fazla ama mide bulandırmayacak kadar da az olmalı.

Suyu da lahanaların üstüne doldurduktan sonra en üste 1 limonu kabuklarını soymadan  dörde bölerek koyup bidonun kapağını sıkıca kapatıyoruz.

Bir hafta sonra turşuyu açıp, suyunu başka bir kaba alıp kepçeyle biraz havalandırıyoruz. Bu sırada ezilen lahanaların üzerine tekrar lahana ekleyebiliriz). Bu işlemden sonra turşu suyunu tekrar kavanoza doldurarak kapağını kapatıyoruz.

İki hafta sonunda turşumuz yenmeye hazır oluyor.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: