6 Mart 2010 Cumartesi

PEYNİRLİ POĞAÇA


Ablamın poğaçası çok güzel olur. Fazla yağlı değildir ve kahvaltılarda, beş çayında çok sevilir.


Bugün ben bu poğaçayı pişirdim, tabi sizlerle de paylaşmak istedim.

Malzemeler:
Hamuru:

1 adet yumurta ( beyazı üzerine sürülecek)

½ su bardağı erimiş (100 gr) tereyağı

½ su bardağı zeytinyağı

4 çorba kaşığı yoğurt

1 paket kabartma tozu

1 tatlı kaşığı tuz

3 su bardağı un

İstenirse bir tatlı kaşığı mahlep

İçine: 200 gr. beyaz peynir, istenirse dere otu

Üstüne: çörek otu, susam, yumurta akı




Yapılışı:

Kabartma tozu ile elediğimiz unun ortasına, oda sıcaklığındaki tereyağı, yumurta sarısı, zeytinyağı, yoğurt ve tuzu koyarak kulak memesi kıvamında yoğuruyoruz.

Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elde yassılaştırarak içlerine peynir koyup kapatıyoruz. Üzerlerine yumurta akı sürüp çörek otu serperek fırına veriyoruz. Ben bazılarını peynir koymadan örgü şeklinde yaptım.

Isıtılmış fırında 170 derecede 25-30 dakika pişiriyoruz ve sevdiklerimizle afiyetle yiyoruz.

Hiç yorum yok: