30 Mart 2010 Salı

ÇİRİŞLİ BÖREK


Pazarda çiriş adlı pırasa ve çiçek soğanı arasında bir kokusu olan bitkiyi görünce hemen aldım. Bu bitkiyi bir kaç yıl önce keşfetmiştim. Ancak hep kavurmasını yapıyordum. Bugün böreğini yaptım. Ufaklıklar yemezse diye onlara da sosisli,sucuklu kase böreği... Ama yine de beni kırmayıp çok az yediler.


Malzemeler:


4 adet yufka
1 çay bardağı sızma zeytinyağı
1 çay bardağı yoğurt
250 gr. çiriş
125 gr. beyaz peynir
2 yumurta (sarısı üzerine sürülecek)
1 çay kaşığı pul biber
2 çorba kaşığı zeytinyağı




Yapılışı:


Çirişleri ince doğrayıp iki çorba kaşığı zeytinyağı ile hafif kavuruyoruz. Altını kapatıp,  pul biber ekleyip karıştırıyoruz.


Soğuduktan sonra çirişlere ufaladığımız beyaz peyniri katıp karıştırıyoruz.


1 çay bardağı zeytinyağı ile yoğurt ve yumurta akını karıştırıyoruz.


Bir yufkayı serip arasına sosu sürüyoruz. Diğer yufkayı üstüne kapatıp onun da üstüne sosu sürüyoruz.


Yufkayı ortadan artı şeklinde dörde bölüp her parçanın geniş kenarına çirişli içten bir sıra koyuyoruz.


İç koyduğumuz kısımdan sarmaya başlayarak rulo haline getiriyoruz. Bu ruloyu kendi çevresinde sarıyoruz.


Tüm yufkaları bu şekilde hazırladıktan sonra yağlanmış tepsiye fazla sıkıştırmadan koyuyoruz.


Yumurta sarısıyla kalan sosu karıştırarak böreklerin üzerine sürüyoruz.


200 derecede 40 dakika pişiriyoruz.


Afiyet olsun.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

harika bir ot ondan herşey olur ellerinize sağlık