24 Mart 2010 Çarşamba

ARNAVUT CİĞERİ



Sıcacık, yumuşacık pişmiş bir arnavut ciğeri dayanılmazdır benim için. Yanında da soğanı, maydanozu...

Çocukluğumdaki kadar sık olmasa da ben zaman zaman özlüyorum ve yapıyorum. Annemin öğrettiği şekilde yumuşak ve lezzetli oluyor.

Malzemeler:

500 gr. kuzu karaciğeri
1 tepeleme çay kaşığı karbonat
1 su bardağı un
2 tatlı kaşığı toz kırmızıbiber
Kızartmak için bol sıvı yağ (1,5-2 su bardağı)
1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı:

Ciğeri zarı soyulmuş ve küp şeklinde doğranmış olarak alıyorum. Zarı üzerindeyse soyup, küçük küçük doğramalıyız.

Unu, toz kırmızıbiberi ve karbonatı karıştırıp, ciğerleri bununla harmanlıyoruz. 4-5 dakika bekletiyoruz. Ardından tel süzgece alarak fazla ununu atıyoruz.

Çok kızgın yağa bir miktar atarak bir iki dakika kızartıyoruz (Ciğer yağın içinde sıkışmamalı, kızartma süresi kısa olmalı, yağ yanmaya yakın kızgınlıkta olmalı). Delikli kepçeyle kızaran ciğerleri bir tabağa alarak tuz serpiyoruz.

Yanına kıyılmış maydanoz ve sumakla karıştırdığımız piyazlık doğranmış kuru soğanla servis yapıyoruz.

Afiyet olsun.  

Hiç yorum yok: