12 Mart 2010 Cuma

BiSKÜVİLİ RULO PASTA


Annemin yaptığı bir pastadır bu. Ancak içine fazlaca  margarin konularak yapılıyor orjinali. Bu nedenle de benim yaptığımdan daha sert bir krema elde ediliyor. Ben tereyağıyla denedim, çok yumuşak oldu. Bu kez daha çok tereyağı, çok az margarin kullanarak yaptım. Orjinaline uygun yapacaksanız 250 gr margarini kremaya katmalısınız.


Benim kullandığım malzemeler:


2 adet muz


8 çorba kaşığı şeker


4 çorba kaşığı un


1 paket vanilya


100 gr tereyağı


75 gr margarin


36 adet petit beurre bisküvi


Üzerine; 2 çorba kaşığı hindistan cevizi

Yapılışı :


Süt, un ve şekeri bir tencerede koyulaşıncaya kadar pişiriyoruz. Tam soğutup, tereyağı ve vanilyayı mikserleyerek ekliyoruz. Köpükler oluşana kadar çırpıyoruz.


Temiz bir naylon seriyoruz (Streç yeterince toplayamıyor). Üzerini 3x4 adet bisküvi alanı kadar kremayla kaplıyoruz. Bu kremanın üzerine eni 4, boyu 3 adet bisküviden oluşan bir dikdörtgen oluşturuyoruz.


Bisküvilerin dar kenarları dikdörtgenin alt kenarını oluşturacak. Üstüne yine krema sürüyoruz. Tekrar 12 adet bisküvi yayıp, bir kez daha krema ve 12 adet bisküvi koyuyoruz. Bu kata enlemesine iki muzu koyup bol krema koyuyoruz. Naylon yardımıyla alt ve üstten muzların olduğu kısmın üsüne doğru kıvırarak kapatıyoruz.






Buzlukta bir gece beklettikten sonra kesip servis yapabiliriz.

Hiç yorum yok: