11 Mart 2010 Perşembe

ELMA ŞEKERİ


Çocuklarımın isteği üzerine evde elma şekeri yaptım. Bunu daha önceden de yapmıştım ama evde hep elma şekeri çubukları olmuştu. Bugün sap olarak kullanabileceğim bir şey bulamayınca ve evdekilerin de ısrarı devam edince tatlı kaşıklarımı kullanmayı düşündüm, iyi de oldu.

Malzeme:

3-4 küçük elma
2 su bardağı toz şeker

Yapılışı:

İki bardak toz şekeri bir cezvede eritip karamel haline getiriyoruz. Önceden çubuklara (yada yoksa benim gibi kaşıkların ters tarafına) sapladığımız elmaları soğutmadan karamele sokup çıkarıyoruz. Çıkardıktan sonra elinizde bir dakika kadar tutup donmasını beklemelisiniz. Bu arada cezvedeki karamel soğursa tekrar ısıtmadan elmayı kaplayamazsınız. Ben gıda boyası kullanmaya karşı olduğum  için renksiz yapıyorum.
Ben -kırmızı olmadığı için-yeşil elma ile yaptım. Kırmızı elma kullanınca daha hoş görünüyor.

Afiyet olsun.







Hiç yorum yok: