28 Mart 2010 Pazar

KAZAYAĞI KAVURMASI


Semt pazarımızdaki köylü teyze kazayağı toplamış. Annem bize kavurmasını yapardı ama son yıllarda hiç görmemiştim. Hemen aldım, eve geldim. Kendim hiç yapmamıştım, anneme telefonda anlattırarak yaptım. Öyle güzel öyle değişik bir tadı var ki anlatamam. Maydanoz, dereotu çok tüketiriz evde ama bu çok güzel ve yeni bir tat. Umarım kazayağını her yıl mevsimi boyunca bulabilirim . Görürseniz tereddüt etmeden alın, deneyin.


Malzemeler:

1 demet kazayağı
1 büyük kuru soğan
4 diş sarımsak
1 çay bardağı sızma zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz

2 su bardağı yoğurt
Sıcak servis için;
1 çorba kaşığı domates salçası veya 3-4 çorba kaşığı domates sosu
1 çorba kaşığı tereyağı
Soğuk servis için;
1 çorba kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı toz kırmızıbiber

Yapılışı:

Önce çok iyi yıkayıp, sirkeli suda bir süre bekletiyoruz.

Zeytinyağını yemeklik doğradığımız soğan ve küçük doğranmış sarımsakla birlikte kavuruyoruz.


Yıkanmış, süzülmüş kazayağını çok ince kıyarak soğana katıyoruz ve iyice kavuruyoruz.

Tuzunu koyup kapağını kapatıp beş-on dakika kadar kendi suyuyla pişiriyoruz.

Sıcak yada soğuk servis edebiliriz. Sıcak servis edeceksek kavurmanın üstüne çırpılmış yoğurt ve tereyağında biraz kavrulmuş salça (veya sos) döküyoruz.

Soğuk servis edilecekse çırpılmış yoğurtla kazayağı kavurması iyice karıştırıyoruz.  Üzerine zeytinyağında yakılmış kırmızıbiber döküyoruz (Ben rejim belası yüzünden sadece kırmızı biber serperek beyaz peynir dilimleriyle servis ettim).

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: