26 Mart 2010 Cuma

LABADA SARMASI


Memleketimizin toprağı öyle bereketli ki otlar,meyve sebze her zerresinde çeşit çeşit, şifası ayrı, lezzeti ayrı... Böyle bir bitki örtüsüne sahip olduğumuz için çok şanslıyız.

Semt pazarına bu mevsimde türlü çeşit otlar gelir. Ben labada aldım. Sarmasını annem yapardı. Yumuşacık bir sarma, lokum gibi... Ben de annemin izinde yapmaya çalışıyorum; çocuklarım da bilsin, unutulmasın istiyorum.


Malzemeler:

500 gr.labada
250 gr. bulgur (ben ince bulgur kullanıyorum)
2 adet orta boy kuru soğan (taze soğan da olabilir)
6 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı domates salçası
1 çay bardağı sızma zeytinyağı
1 tatlı kaşığı kuru nane veya bir kaç dal taze nane
1 çay kaşığı toz kırmızıbiber
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz


Yapılışı:

Labadaları kaynamış suya batırıyoruz, 2-3 dakika sonra çıkarıyoruz ( fazla ölmeyecek) ve soğuk suya koyuyoruz.

Zeytinyağında yemeklik doğradığımız soğanları kavuruyoruz. Salçayı ekliyoruz.

Unu çok az suyla sulandırarak bulgurla karıştırıyoruz.

Bulguru soğanlara katıp 2-3 dakika pişiriyoruz.

Tuzunu, karabiberini, kırmızıbiberini, naneyi ekleyerek altını kapatıyoruz.

Labadaları sıkarak sudan çıkarıp elimizde açıyoruz, çok az iç koyarak mümkün olduğunca yırtılmayacak şekilde sarıyoruz. Küçük olan yaprakların ikisini bir sarabiliriz.

Sardığımız labadaları 1/2 su bardağı suyla ateşe koyup 5-10 dakika pişiriyoruz. (Pişirmede dikkat edeceğimiz nokta, bulgurların çok şişmemesi).

Soğutup limonla servis ediyoruz.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: