24 Mart 2010 Çarşamba

ISPANAKLI BORANİ


Ispanaklı borani, Trakya'nın sevilen yemeklerindendir (Borani memleketimizin her yerinde yapılıyor ama her yöre bir farklılık, ayrı bir lezzet katıyor).

Evimizde yapılan şekliyle anlatmak istiyorum.

Malzemeler:

500 gr. ıspanak (Ben 250 gr ıspanaktan yaptım)
İstenirse 1 orta boy kuru soğan (yemeklik kavrulmuş)
2 çorba kaşığı un
1/2 çay bardağı sızma zeytinyağı
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı su
1 çay kaşığı tuz

Üzerine;
3 diş sarımsak
1,5 su bardağı yoğurt

Sosu:
2 çorba kaşığı tereyağı
1/2 su bardağı domates püresi veya
2 çorba kaşığı salça
1 çay kaşığı toz kırmızıbiber

Yapılışı:

Ispanakları kaynar suya atıp altını kapatarak 4-5 dakika bu suda tutuyoruz (Çok ölmeyecek). Süzgece alarak suyunun süzülmesini sağlıyoruz. Daha sonra irice doğruyoruz (İstenirse çok az yağda yemeklik soğan kavrularak ıspanağa katılabilir, ben koymadım).

Zeytinyağını tavada unla karıştırarak unu kavuruyoruz. Yavaş yavaş suyu ve sonra da sütü ekliyoruz. Kısık ateşte koyulaşıp un kokusu gidene kadar pişiriyoruz.

Pişen sosun içine haşladığımız ve doğradığımız ıspanakları koyuyoruz. Bir iki kez çevirerek sosa iyice karıştırıyoruz. 2-3 dakika sonra servis tabağına alıyoruz.

Sarımsaklı bir yoğurt hazırlayarak ıspanağın üzerine yayıyoruz.

Domates sosu malzemelerini de ateşte karıştırarak pişiriyoruz. Bu sosu da yoğurdun üzerine döküyoruz.

Yemeye doyum olmayan bir yemek; afiyet olsun.

Hiç yorum yok: