5 Mart 2010 Cuma

MUZ KREMASI


Bugün küçük oğlum "Anne, muzlu süt gibi bir şey yapar mısın? Ama bardakta olmasın, muhallebi gibi olsun" deyince yirmili yaşlarımda tutmaya başladığım defterimden bir tarifi buldum.


Bu oldukça basit malzemelere sahip, ancak yapımında bazı püf noktaları var. Yıllar önce yaptığımda kesilmişti ve ağlamaklı olmuştum. Çünkü yapan kişiden sadece ölçüleri alıp defterime yazmış; dikkat edilecek şeyleri atlamıştım. Sizlere detaylı olarak yazmaya çalışacağım:

Malzemesi:

3 adet muz
3 su bardağı süt
3 adet yumurta
3 çorba kaşığı toz şeker
Üzerine serpmek için kakao

Yapılışı :

Benmari usulde yapacağımız için öncelikle iç içe oturabilen iki tencereye ihtiyacımız var. Tencerelerden alttakinde su kaynarken üsttekinde kremayı yapacağız ( Benmari usulü pişirmeyi birçok kişi bilir ben yine de bilmeyenleri düşünerek açıkladım).

Üç adet yumurtayı çırpıp üstteki tencereye alıyoruz. Çırpmaya devam ederek sıcak sütü ekliyoruz ( Mikser kullanmadan çırpma teli ile daha iyi sonuç alınıyor, çünkü mikser aşırı köpürtüyor) Beyazlaşıp krema haline gelene dek çırpmaya devam ediyoruz.

Ocaktan alıp toz şekeri ekliyoruz. Soğuması için serin bir yere alıyoruz.

Kremamız soğuyunca 3 adet muzu püre haline getirip bekletmeden kremayla karıştırıyoruz. Servis tabaklarına aldıktan sonra üzerlerini muz dilimi ve kakao ile süsleyebiliriz.

Önemli Notlar :

-Muzu tam kullanacağımız anda ezmeliyiz, hemen kararıyor.
-Asla krema sıcakken muzu karıştırmamalıyız, aksi halde kremamız kesilir .

Sevdiklerimize sevgiyle sunalım.

Hiç yorum yok: