6 Nisan 2010 Salı

ZEYTİNYAĞLI PAZI SARMASI


Pazının en güzel zamanı. Pırıl,pırıl bir yeşil renk; taptaze... Hemen alıp bir sarma yapılır dedim. Yumuşacık nefis tadı ile harika oldu.

Malzemeler:

2 bağ pazı
1 su bardağı pirinç
1 adet kuru soğan
1 çorba kaşığı domates salçası
1/2 su bardağı sızma zeytinyağı
Bir kaç sap maydanoz ve dere otu
1 adet limon
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı kuru nane ( ben bir kaç yaprak taze doğradım)
1,5 bardak sıcak su

Yapılışı:

Pazıları sıcak suya sokup hemen çıkarıyoruz; soğuk suya alıyoruz.

İçini hazırlıyoruz: Zeytinyağında, rendelediğimiz soğanı kavurup salçayı ekliyoruz.Pirinci, tuzu, karabiberi de katıp iyice kavuruyoruz.

1/2 su bardağı su koyarak kapağı kapalı olarak ve kısık ateşte suyunu çekene kadar pişiriyoruz.

Piştikten sonra ince kıyılmış maydanoz, dereotu ve naneyi ekleyip karıştırıp soğutuyoruz.

Pazıların ortasındaki kalın kısmı keserek çıkarıyoruz (Ben bu kalın kısımları atmıyorum; doğrayarak zeytinyağı ve limonla salata yapıyorum).

Pazıları elimizde açıp bu içten  koyarak sarıyoruz.

1 su bardağı sıcak suyu sardığımız pazıların üzerine döküp, kapağını kapatıp kısık ateşte 20-25 dakika kadar pişiriyoruz.

Soğuduktan sonra üzerine limon suyu sıkarak servis yapıyoruz.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: