9 Nisan 2010 Cuma

KABAK GRATEN


Kabak grateni kayık şeklinde yapıyordum ben de alışılageldiği gibi. Ancak çocuklar yesin diye bu şekilde yapmayı denedim. Çok başarılı oldum diyemem yemeleri konusunda ama en azından yemeğe çalıştılar.

Malzemeler:

4 adet ince yeşil kabak
3 çorba kaşığı zeytinyağı
2 çorba kaşığı un
2 su bardağı süt
150 gr. kaşar ve beyaz peynir
1 çay kaşığı tuz

Yapılışı:

Kabakları irice rendeleyip, bir çorba kaşığı yağla biraz kavuruyoruz (Ben kavurmaya kıyamadım, kavurmadan yaptım; sulandı).

Beşamel için;
2 çorba kaşığı zeytinyağında unu kavurup sütü ekleyerek pişiriyoruz.

Beşameli kabaklarla karıştırıp tepsiye yayıyoruz.

Beyaz peyniri ufalayarak ve kaşar peyniri rendeleyerek beşamelli kabağın üstüne serpiyoruz.


200 derecede 40 dakika pişiriyoruz.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: