27 Nisan 2010 Salı

HAVUÇLU PASTACIKLAR

Büyük oğlumun doğum gününde bir çok yiyecek hazırladım, pastaları dahi dışarıdan almadım. Bu pastacıkları her konuğun baş harfini üzerlerine yerleştirerek hazırladım. Baş harfini bulan mutlu oldu, masaya renk kattı bu küçük pastacıklar.

Malzemeler:

4 adet yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
2 tatlı kaşığı tarçın
1/2 tatlı kaşığı tuz
1 ve 1/4 su bardağı zeytinyağı
3 su bardağı rendelenmiş havuç
2 su bardağı un
2 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 tatlı kaşığı karbonat
1 su bardağı dövülmüş ceviz

Üzerine :
80 gr. beyaz çikolata
Çikolata sos :
2 su bardağı süt
1 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı kakao
1 çay bardağı toz şeker

Yapılışı:

Kek için, toz şeker, yumurta ve yağı karıştırıyoruz.
Un, tuz, karbonat, kabartma tozu ve tarçını ayrı bir yerde birlikte eleyerek toz şekerli karışıma ekliyoruz. 2-3 dakika pürüzsüz bir hal alana kadar çırpıyoruz.
Havuç rendesi  ve dövülmüş cevizleri ekleyerek karıştırıyoruz.
Yağlanmış bir tepsiye dökerek ( 30x45 cm tepsi kullandım) 160 derece önceden ısıtılmış fırında 60 dakika pişiriyoruz.

Soğuduktan sonra su bardağı ile daireler halinde küçük kekler çıkararak servis tabağına alıyoruz.
Benmari usulü (kaynayan su dolu bir tencerenin içine yerleştirilen diğer bir kaba çikolata koyarak ve sadece suyun ısısıyla erimesini sağlayarak) beyaz çikolatayı eriterek keklerin üzerine döküyoruz.

Sos malzemelerini orta ateşte karıştırarak muhallebi gibi pişirip ılık hale getirdikten sonra beyaz çikolatalı keklerin üzerine döküyoruz.

Ben şeker hamurundan hazırladığım harfleri pastacıkların üzerine koyarak sundum. Şeker hamurunun yapılışını daha önce vermiştim.

Güzel bir doğum günü oldu, herkes eğlendi ve doydu.
Her şey afiyetle yenildi, bu pastacıkları yapacaklara da şimdiden afiyet olsun.

Hiç yorum yok: