8 Nisan 2010 Perşembe

NOHUTLU BUĞDAY ÇORBASI / SAĞLIK ÇORBASI


Çocuklar taneli yiyecekleri pek sevmezler. Küçükken bu çorbayı içmek istemeyince annem "Bu sağlık çorbasıdır" derdi, tabi içerdik. Şimdi çok seviyorum, ikinci tabağı içmeden zor dayandım (rejim belasına).
Bu arada, benim çocuklarım da taneli diye sevmiyorlar ama asla vazgeçmiyorum, mikserleyip yediriyorum.

Malzemeler:


1 kahve fincanı aşurelik buğday
1 kahve fincanı nohut
1,5 su bardağı yoğurt
İstenirse bir yumurta (ben koyu olduğu için koymadım)
Kıvamı ayarlamak için sıcak su
1 tatlı kaşığı tuz
1 çorba kaşığı tereyağı
1 çorba kaşığı nane

Yapılışı:

Buğdayı ve nohudu bir gece önceden ıslatıyoruz, ertesi gün nohudu süzüp, iyice haşlıyoruz.

Buğdayı süzmeden biraz daha su ekleyerek iyice helmelenene kadar pişiriyoruz (Düdüklü kullanmak mantıklı).

Buğday ve nohut tamamen ezilecek hale gelince ikisini bir araya getiriyoruz.

Çırparak pürüzsüz hale getirdiğimiz yoğurdu alıştırarak buğdaya katıyoruz (Yumurta da kullanacaksak yoğurdu buğdaya karıştırmadan önce yoğurtla çırpmalıyız).

Bundan sonra sürekli karıştırarak dibi tutmadan, buğdayın ve nohudun yoğurtla kaynaşmasını sağlıyoruz.

Çorbanın kıvamını buğdayı haşlarken ayarlamak idealdir, yine de çok koyu olduysa yoğurt kattıktan sonra sıcak su ile biraz açılabilir.

Yoğurdun kesilmemesi için çorba ateşten alınmadan hemen önce tuz katılmalıdır.

Tereyağını eritip nane katarak (yakmadan) servis sırasında çorbanın üzerine dökebiliriz.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: