28 Nisan 2010 Çarşamba

MENDEK OTU YEMEĞİ

Taze mendek otunu görür görmez aldım pazarcı amcadan. Öyle tazelerdi ki eve getirdiğimde bütün evi baş döndürücü kokusu sardı. Az suyla haşlayıp süzer, kavurup yumurta kırıp yerdik daha önce. Amcanın ısrarla yapmamı istediği mendek diblesini denedim, ama elim çok bulgurlu yapmaya gitmediği için otu bol oldu benim diblemin. O nedenle de ukalalık etmek istemedim; dible demedim yemeğimin adına...


Malzemeler:

1 kahve fincanı pilavlık bulgur
1/2 kg. mendek otu
1 orta boy kuru soğan
1 çorba kaşığı biber salçası
3 adet taze sarımsak
1 kahve fincanı zeytinyağı
2 su bardağı yoğurt
1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber

Yapılışı:
Mendek otunu çok iyi yıkayıp sirkeli suda beklettikten sonra süzüp kökleri ile birlikte kıyıyoruz.
Kaynayan suya (yaklaşık 5 su bardağı ) atarak biraz haşlıyoruz. Haşlanmaya yakın bulgurları da katıyoruz (Mendek otu biraz serttir, kolay haşlanmaz). Mendek iyice haşlandıktan sonra süzgece alıyoruz. Soğuk suya tutuyoruz ve tekrar süzgece alıyoruz.
Yemeklik doğradığımız kuru soğanı zeytinyağında çok az pembeleştirip salçayı katıyoruz.
İnce kıyılmış sarımsakları ve mendek otunu da ekleyerek iyice kavuruyoruz.
Yoğurdu kırmızı biberle karıştırıp yemeğin üstüne koyarak servis yapıyoruz.
Afiyet olsun.

1 yorum:

made in funda dedi ki...

ellerinize sağlık..ilk kez duydum bu otu.nefis görünüyor...