9 Nisan 2010 Cuma

TAVUK SARMASI


Tavuk göğsü vardı, çocukların da severek yiyeceği bir yemek yapmak istedim. Bu yemek çıktı meydana.


Malzemeler:

2 adet tavuk göğsü
100 gr. kaşar peyniri
1 kahve fincanı ufalanmış mısır gevreği
2 çorba kaşığı evde yapılmış pane harcı*
2 yumurta
2 çorba kaşığı tereyağı
Kürdan
Yapılışı:

Aslında tavuk göğsünü bir gece önceden hafif sulandırılmış yoğurtta bekletmek mükemmel bir sonuç veriyor. Ama ben tavuğu o gün aldığım için böyle bir olanağım olmadı, mümkünse bekletmeliyiz.

Tavuk göğsünü enine fileto şeklinde ince kesiyoruz (Şnitzel dilimi gibi).

Her bir parçanın içine bir parmak kalınlığındaki kaşarı koyarak sarıyoruz ve kürdanla tutturuyoruz.

Ufalanmış mısır gevreği ile pane harcı* karıştırıyoruz.

Bu şekilde hazırladığımız tavuk sarmalarını önce çırptığımız yumurtaya sonra mısır gevrekli karışıma buluyoruz.


Tere yağla hafifçe yağladığımız fırın kabına sarmaları yerleştirip, üzerlerine de birer fındık kadar tereyağını paylaştırıyoruz.

200 derecede 35 dakika pişiriyoruz.

Servis yaparken kürdanları çıkarıyoruz.

Afiyet olsun.

(*) : Pane harcını ben evde yapıyorum. Bayat ekmek veya galetaları fırında tamamen kurutup robotta toz haline gelene kadar çekiyorum. Bu şekilde galeta unu gibi kullanıyorum. Veya köri, karabiber, tuzot, sarımsak tozu gibi baharatlarla karıştırıp pane harcı olarak kullanıyorum.

1 yorum:

Chislev dedi ki...

üzerinede biraz yerken soya sosu çok yakışır