23 Nisan 2010 Cuma

ŞEKER HAMURU


Oğlumun doğum günü bu hafta sonu. Kutlama için hazırlıklar devam ediyor. Hazırlanacak tüm yiyecekleri, pastalar da dahil ben yapıyorum. O nedenle bugünlerde az tarif yayımlayabiliyorum. Şeker hamurunu oğlumun pastası için yaptım. Ancak bizimkiler yaptığım süsleri de yedikleri için gıda boyası kullanmadım.


Malzemeler:

3-4 damla limon suyu
1 yumurta akı
400 gr. pudra şekeri (kıvamı yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur olacak)

Yapılışı:

Yumurta akı ve limon suyuna pudra şekerini azar azar ekleyerek yediriyoruz. Ele yapışmayan bir hamur elde edince şekillendirmeye başlayabiliriz.

Kullanmayacağımız kısmını streç naylona sıkıca sarıp buzdolabında saklayabiliriz.


Ben küçük güller, harfler ve ördekler yaptım. Oda sıcaklığında kurudular ve sertleştiler. Yarın oğlumun pastasını süsleyeceğim.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: