6 Nisan 2010 Salı

SUCUKLU KURU FASULYE


Kendim çok sevmesem de yararlarını bildiğim için sık sık bakliyat yemekleri yapmaya çalışırım. .Bugün de sucuklu kuru fasulye pişirdim, sevdiler.

Malzemeler:

500 gr. kuru fasulye
2 çorba kaşığı tereyağı
2 çorba kaşığı domates salçası ( ben yarım su bardağı domates sosu koydum)
1/4 kangal sucuk
1 tatlı kaşığı tuz
2 adet kuru soğan
1 adet kırmızı biber
1 tatlı kaşığı nane

Fasulyeleri iyice yıkayarak üzerini 2 parmak aşacak kadar su ekleyerek bir gece önceden ıslatıyoruz.

Ertesi gün bu suyu döküp fasulyeleri tekrar üzerini 2 parmak geçecek kadar suyla kaynatıyoruz (Tamamen pişmeyecek, hafifçe diri kalacak).

Tereyağını eritip yemeklik doğradığımız soğanları ve küçük doğradığımız kırmızı biberleri ve doğranmış sucukları  kavuruyoruz.

Domates sosunu veya salçayı ekleyerek biraz daha kavuruyoruz.

Fasulyeleri haşladığımız suyu ile birlikte soğanlara ekliyoruz. Suyu fasulyeleri örtecek kadar olmalı, değilse sıcak su ekliyoruz. İstediğimiz kadar tuzunu da katarak fasulyeler dağılmayacak ama iyice pişecek kadar kısık ateşte tutuyoruz. Servis yaparken nane serpilebilir.

Afiyet olsun.

Not: Ben sucukları fasulyenin pişmesine yakın ayrı bir yerde çok az kavurup kattım, bizimkiler sucukları önceden koyduğumda sert olduğunu söylüyorlardı, bu şekilde beğendiler. Tercih sizin.

Hiç yorum yok: