20 Nisan 2010 Salı

KEÇİ PATİSİ (KEÇİ BACAĞI)


Canımız ne zaman istese, annemin mutfağa girmesiyle elinde bir tepsi keçi patisi ve çaylarla çıkmasının bir olduğu zamanlar çocukluğumda kaldı. Ama o nefis tadı ve mis gibi kokusunu hiç unutmadım.  Yıllar sonra keçi patisinin tarih boyunca Trakya'da yapılmış ve çok sevilerek günümüze kadar gelmiş bir hamur işi olduğunu öğrendim. Ben de çocuklarıma yapıyorum annemi minnetle anarak.

Malzemeler:

2,5 su bardağı un
1 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 çay kaşığı tuz
1 fiske toz şeker
1 çay kaşığı dolusu kabartma tozu veya karbonat
Kızartmak için sıvı yağ

Yapılışı:

Un, kabartma tozu, tuz ve şeker birlikte harmanlanır. Ortası açılarak yumurta ve yoğurt konur.
Hamur yoğurulur (Ne çok sert, ne de çok yumuşak olmalıdır).


Hamurdan iki parmak kalınlığında şeritler yaparak 3'er santim eninde kesiyoruz. Her parçanın kesik olan kısmına bıçakla ortaya kadar bir çentik açıyoruz. Aynı parçayı yan çevirip diğer kesik kenardan bir çentik daha atıyoruz ( çaprazlama).

Kızgın yağa atarak kızartıyoruz. Kağıt havluya alarak fazla yağını alıp servis yapabiliriz.
Çok çabuk yapılışı, yağ çekmeyişi, lezzetli oluşu ile sevilen bir çay arkadaşı. Çayın altını yakıp hamuru hazırlamaya başlarsanız ikisi aynı anda hazır oluyor.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Chislev dedi ki...

peynir ve zaytinde olacak aynında. ellerinize sağlık