7 Mayıs 2010 Cuma

PATATESLİ YUMURTALI REZENE KAVURMASI


Çocukluğumda annem rezene otunu (arapsaçı) etli bir yemeğe koyardı. Ben ve kardeşlerim et suyunda yüzen bu tüy gibi şeyleri yemez, sadece etleri seçerdik. Annem onun faydasının ete de geçtiğini söyler, yemeseniz de olur derdi.

Yıllar geçti yemeğine hiç rastlamıyorum artık. Evde arapsaçını seven kimse de olmayınca pazarda rastladığımda bir demet alıp salatasını yapıyorum. Bugün kavurup yesem nasıl olur dedim yarım demetini salataya ayırıp yarım demetinden kavurmasını yaptım. Güzel de oldu. Ot sevenlere tavsiye ederim.

Malzemeler:
1/2 demet rezene otu ( arapsaçı)
1 adet orta boy patates
1 adet orta boy taze kuru soğan
4-5 diş taze sarımsak
5 çorba kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı pul biber
1 adet yumurta

Yapılışı:
Rezene otunu kaynayan tuzlu suda 4-5 dakika kadar haşlıyoruz. Çıkarıp soğuk suya alıyoruz. Ve sıkarak doğruyoruz.
Ay şeklinde doğradığımız soğanı, küçük doğradığımız sarımsağı ve rendelediğimiz patatesi zeytinyağında kavuruyoruz.


Kavurduğumuz karışıma rezene otunu da ekleyerek kavurmaya devam ediyoruz. Rezene otu sert bir ot, ben çok haşlamadım ve çok kavurmadım. Ama ilk kez deneyecekler süreyi biraz daha uzatsınlar.
Kavrulmuş rezeneye yumurtayı kırarak iyice karıştırıyoruz.
Pul biber serperek servis edebiliriz. Tabi ben sadece kendime servis ettim.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Oku Arz dedi ki...

pazardan yanlışlıkla aldık.tarifinizi deneyeceğim.Teşekkürler