27 Mayıs 2010 Perşembe

YILDIZ ŞEHRİYELİ PİLAV


Daha önce de söz etmiştim. Çocuklarım değişik pilav ve makarnalardan hoşlanıyor demiştim. Aslında sanırım bu annelerinden kaynaklanıyor. Ben de en basit malzemelerle bile her seferinde değişik yemekler yapmayı ve yemeyi seviyorum. Makarna da pilav da olmasın ama ikisine de benzesin diye bu pilavı yaptım. Hatta bir oğlum yıldız makarna, diğeri yıldız pilav diyerek yedi.


Malzemeler:

1,5 su bardağı yıldız şehriye
1 çorba kaşığı tereyağı
4 çorba kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz
3 su bardağı su

Yapılışı:

Tereyağını ve zeytinyağını yayvan bir tencerede ateşe koyuyoruz. Tereyağı eridiğinde 1 su bardağı yıldız şehriyeyi katıyoruz ve kavuruyoruz.


Yıldız şehriyeler iyice esmerleşince kalan şehriyeyi de ekleyerek hiç kavurmadan 3 bardak kaynar suyu üzerine yavaşça boşaltıyoruz.
Tuzunu da atıp tencerenin kapağını kapatarak kısık ateşte suyunu çekene kadar pişiriyoruz.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: