10 Mayıs 2010 Pazartesi

İÇ BAKLALI ENGİNAR YEMEĞİ


Sebzelerin şahı; müthiş tadıyla doyamadığım; bir görünüp bir kaybolan; orta hallilerin bile doyasıya tüketemeyeceği kadar burnu büyük enginar... Yeğenim temizleyip kavanozlara limonlu suya koymuş, İzmir'den getirdi, sağ olsun. Ben de taze baklalı enginar yemeği yaptım.

Malzemeler:
4 adet taze enginar (Enginarların temizlenmesini enginar dolması yazımda detaylı anlatmıştım)
1 su bardağı taze iç bakla
1 büyük kuru soğan (Eşim ve ben çok sevdiğimiz için biraz fazla koyuyorum; isteyen küçük bir soğan kullanabilir)
1 tatlı kaşığı toz şeker
4 çorba kaşığı zeytinyağı
1 adet portakal
1/2 limon
1 tatlı kaşığı un
1,5 su bardağı su
1 çay kaşığı tuz
İstenirse üzerine 1/4 demet dere otu

Yapılışı:
Baklaları un ve limon suyu koyduğumuz suyun içinde 20 dakika kadar bekletiyoruz.
Kuru soğanı yemeklik doğruyoruz.
Enginarları düz bir tencereye diziyoruz.
Üzerlerine süzdüğümüz baklayı ve doğradığımız soğanı yerleştiriyoruz.


Zeytinyağı, tuz, şeker ve 1,5 su bardağı suyu iyice karıştırıp yemeğin üzerine döküyoruz.
Suyunu çekip pişmeye yakın hale geldiğinde portakal suyunu da ekliyoruz.
5-10 dakika pişirip altını kapatıyoruz. Soğuduktan sonra istenirse dere otu serperek (ben koymadım) servis ediyoruz.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: