11 Mayıs 2010 Salı

PANCAR YAPRAĞI KIZARTMASI


Hamur işi ve ot seven bir insan olarak benim hayranı olduğum bir yiyecektir. Uzun yıllar ülkemin çeşitli yerlerinde öğretmenlik yapmış olan arkadaşımdan öğrenmiştim. Hangi yöreye ait bilmiyorum ama iyi ki birisi bunu bulmuş diyorum her yaptığımda. Kıtır, kıtır ve lezzetli.  Mutlaka deneyin diyorum.


Malzemeler:
10 adet pancar yaprağı
1 su bardağı un
1 adet sade soda
1 adet yumurta
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı pul biber
Kızartmak için sıvı yağ

Yapılışı:
Yıkanmış ve kurutulmuş pancar yapraklarının saplarını yaprağın bitiminden kesiyoruz.
Un, soda, yumurta, tuz ve pul biberi çırparak boza kıvamında bir hamur hazırlıyoruz.
Pancar yapraklarını unlu karışıma iyice buluyoruz.


Kızgın yağda arkalı önlü kızartıyoruz
(Çok çabuk kızarıyor, takip etmek gerek).
Afiyet olsun

Hiç yorum yok: