30 Mayıs 2010 Pazar

FIRINDA FİYONK MAKARNA


Küçük eniştemin yaptığı ve tarifini verdiği fırında makarna. Fotoğrafını çekmiştim ve kaybetmiştim. Şimdi bulur bulmaz yayınlıyorum. Eline sağlık çok güzel olmuştu. Tabi ki hazırlanma aşamasında olmadığım için aşamaların resmi yok. Pekl masada niye daha fazla fotoğraf çekmedin derseniz öyle bir kapıştık ki tabaklarımız boşalınca fotoğraf çekmeyi hatırladım. Kalan bir parça makarnanın resmini alabildim.

Malzemeler:
1 çorba kaşığı tereyağ

1/2 su bardağı un

1/2 litre süt

4 su bardağı haşlanmış fiyonk makarna

1 su bardağı kaşar peyniri rendesi

1 çay kaşığı tuz

Yapılışı:

Makarnayı normal tuzlu suyla haşlayarak süzüyoruz.
Tereyağını ateşte eriterek unu yağın içinde kavuruyoruz.
Sütü ekleyerek muhallebi kıvamına gelene kadar sürekli karıştırarak pişiriyoruz.
Böylece hazırlamış olduğumuz beşamel sosun içine makarnayı koyup karıştırıyoruz.
Yağladığımız fırın kabına dökerek ve üzerini de kaşar rendesiyle kaplayarak 150 derece ısılı fırında 1/2 saat pişiriyoruz.
Afiyetle yiyoruz.

Hiç yorum yok: