4 Mayıs 2010 Salı

PEYNİRLİ KABAK KAYIĞI


Bu kez sadece kendim için bir yemek yaptım. Sevdiğim hafif bir yemek.

Malzemeler:
3 adet yeşil kabak
haşlama suyuna 1 çay kaşığı tuz
1 su bardağı lor peyniri veya beyaz peynir ( ben yağsız lor peyniri kullandım)
1 adet sivri biber
1/2 kırmızı biber
3 dal dereotu (olmadığı için koyamadım)
3 dal maydanoz
6 çorba kaşığı zeytinyağı
1,5 çorba kaşığı un
1,5 su bardağı süt
1 çay kaşığı tuz (beşamele)
1 kahve fincanı kaşar rendesi


Yapılışı:
Kabakları yıkayıp soymadan ikiye bölerek içlerini çıkarıyoruz.
3-4 cm derinliğinde kaynayan tuzlu suda 6-7 dakika kadar haşlayarak çıkarıp soğuk suya atıyoruz.
Süzgece alıp bekletiyoruz.
4 çorba kaşığı zeytinyağında unu kavurarak sütü ve tuzunu karıştırarak topaklandırmadan ekleyip beşamel sos hazırlıyoruz ve ılınmasını sağlıyoruz.
İç malzemesi için sivri ve kırmızı biberi, dereotu ve maydanozu ince kıyıyoruz.
Ufaladığımız peynirle karıştırıyoruz.


Kabakları oyuk kısımları üste gelecek şekilde kalan zeytinyağıyla yağladığımız fırın kabına yerleştiriyoruz.
İç malzemesini oyuk kısımlara dolduruyoruz.


Beşamel sosu kabakların üstüne peynirli harcı kapatacak şekilde koyuyoruz.


230 derecede 30 dakika pişirip üzeri kızarınca kaşar rendesini serperek 3-4 dakika daha fırında tutup çıkarıyoruz.
Afiyetle yiyoruz.

Hiç yorum yok: