9 Mayıs 2010 Pazar

ŞAPKAT


Yıllar önce bir dergide görmüş defterime not almıştım. İki yıl önce bir yemek davetinde denedim, beğenmezsem masaya getirmeyecektim. Muhteşem oldu. Herkes tarafından beğeniyle yendi ve tarifi istendi. O günden sonra aklıma geldikçe yapıyorum. Ispanaklı böreğin atası gibi harika bir yemek. Ispanak sevenlere öneriyorum.


Malzemeler:


400 gr. ıspanak
1 su bardağı +3 çorba kaşığı mısır unu
5 su bardağı ılık su
1/2 su bardağı zeytinyağı
1 adet büyük kuru soğan
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı toz şeker



Yapılışı:
Fırını 200 derecede ısıtıyoruz.
Bir fırın tepsisini yağlayıp 3 çorba kaşığı mısır unu serpiyoruz.
Kuru soğanı irice yemeklik doğruyoruz.
Tuzun yarısı, şeker, karabiber ve kuru soğanı karıştırıp biraz ovuyoruz.


Soğanlı karışımı irice doğradığımız ıspanaklarla karıştırıyoruz. Bu karışımı un serptiğimiz tepsiye yayıyoruz.
Mısır ununu ılık su, zeytinyağı ve kalan tuzla iyice karıştırıp ateşe koyuyoruz. Hiç durmaksızın karıştırarak pişiriyoruz. Koyulaşınca ıspanakların üzerini kaplayacak şekilde döküp tepsiyi fırına sürüyoruz.


40 dakika kadar pişiriyoruz.
İstersek yalnız ya da sarımsaklı yoğurtla servis yapabiliriz.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: