8 Mayıs 2010 Cumartesi

KIRMIZI LAHANA SALATASI


Büyük bir kase kırmızı lahana salatası yapıp iki öğünde ekmek dahi aramadan bitiriverdim. Herkesin bildiği bir salata ve çok çok çoook lezzetli.


Malzemeler:
1 adet orta boy kırmızı lahana
1 çay bardağı sızma zeytinyağı
2 adet limon
1 tatlı kaşığı tuz



Yapılışı:

Lahanayı ikiye bölüp kesme tahtasında ince kıyıyoruz ( Robotta rende ile olmuyor, eğer kesme aparatını kullanırsak daha iyi bir sonuç alınabiliyor).
Kıydığımız lahanaları derin bir kaseye koyarak tuzla karıştırıyoruz ( Ovmak da olabilir, ben kaşıkla karıştırıp 5-10 dakika bekletiyorum).
Tuzlu sevmeyenler bu aşamada lahanayı sudan geçirip sıkarak fazla tuzunu atabilirler (Ben tuzlu sevdiğim ve vitaminleri için yıkamıyorum).
Zeytinyağı ve limon suyunu karıştırarak lahanaların üzerine döküp hep birlikte iyice harmanlıyoruz.
Bir gece buzdolabında bekletirsek ertesi gün daha lezzetli oluyor. Sağlıklı olması için ben hemen tüketiyorum. Tercih sizin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: