10 Mayıs 2010 Pazartesi

KUŞKONMAZ SALATASI


Kuşkonmazı çocukluğumda yabancı yemek dergilerinde görür, tadını çok merak ederdim. Yıllar geçti, bizler de bulabiliyoruz artık. Ama ben doğal olarak yetiştiğini hiç bilmiyordum. Pazara köylü teyze getirmişti, görünce çok şaşırdım. Salatasını yaptım, haşlamadan da uç kısımları yeniyor ve kendine özgü güzel bir tadı var. Saplarını bile atmaya kıyamadım.

Malzemeler:

1 demet kuşkonmaz
3 adet taze soğan
1/2 su bardağı zeytinyağı
1 büyük limon
3 diş taze sarımsak
1 çorba kaşığı mayonez
1 çay kaşığı tuz


Yapılışı:
Kuşkonmazları güzelce yıkayıp sirkeli suda bekletiyoruz.
Tuzlu kaynayan suya atarak haşladığımız kuşkonmazları çok solmadan alıp soğuk suya bırakıyoruz. Süzgece alarak hafifçe sıkıyoruz.


Kuşkonmazları ve taze soğanları birer cm kalınlığında doğrayarak derin bir kaba alıyoruz.
Zeytinyağı, limonun suyu, mayonez, küçük kıyılmış sarımsak ve tuzu iyice karıştırarak elde ettiğimiz sosu kuşkonmazlara ekleyip iyice karıştırıyoruz.
Çok bekletmeden servis yapıyoruz (Bekletirsek limon suyu rengini solduruyor).
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: