3 Mayıs 2010 Pazartesi

LEBLEBİ HELVASI


Çocuklar leblebiyi leblebi olarak yemiyorlar. Kuru olduğu için 2-3 tane yiyip bırakıyorlar. Çocukluğumda çekirdekçilerin sattığı bayıla bayıla yediğimiz leblebi helvasını yapmayı düşündüm ve sonuçta severek yediler. Sanırım ben onlardan çok yedim.

Malzemeler:
1,5 su bardağı leblebi tozu ( leblebiyi parçalayıcıda un haline getirerek yaptım)
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı su
2 çorba kaşığı tereyağı
3 çorba kaşığı kıyılmış fındık ( çocuklara fındık yedirmek için kattım, asıl tarifte yoktur)

Yapılışı:
Su ve şekeri kaynatarak bir şerbet hazırlıyoruz.


Leblebiyi parçalayıcıda un haline getiriyoruz. Bulabiliyorsak hazır leblebi tozu da kullanabiliriz.


Tereyağını tavada eriterek leblebi tozunu ve kıyılmış fındığı iyice kavuruyoruz.
Şerbeti yavaş yavaş ekleyerek hızlıca karıştırarak leblebi tozuna şerbeti yediriyoruz.




Koyulaşıp helva kıvamını alınca ateşten alıp ılınmasını bekliyoruz.
Alüminyum folyoya koyarak sıkıca sarıp soğutuyoruz.
Soğuduktan sonra folyoyu açarak dilimleyip servis yapabiliriz.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Alice dedi ki...

elinize sağlık bayıldım ben bu tarife:) ilk fırsatta deniycem :)