12 Nisan 2014 Cumartesi

GALETA UNLU BÖREK

Oğlumun doğum günü mönüsünü doğum gününe katılacak çocuklara sorarak hazırlamıştım ve böylece her çocuğun sevdiği bir şeyi yapmış oldum. Bu böreği de yeğenim istedi (Ben 8 yufka ile yaptım ama ölçüler normal olsun diye azaltılmış tarifi yazıyorum).

Malzemeler (16 adet börek için):

4 adet yufka
2 çorba kaşığı tereyağı
1 çay bardağı su
İçine:
2 büyük haşlanmış patates
1/2 kalıp lor peyniri
1/2 kalıp beyaz peynir
1 çay kaşığı tuz
Sosu:
2 adet yumurta
2 su bardağı süt
1 çay bardağı zeytinyağı
1 su bardağı galeta unu

Yapılışı:
Tereyağı ve suyu bir cezvede kaynatıyoruz ve ılınmasını bekliyoruz.
İç malzemesi için, haşlanmış patatesi rendeleyerek veya ezerek tuz, ufaladığımız lor ve beyaz peynirle karıştırıyoruz (Ben çocuklar yiyeceği için koymadım, dileyen baharat katabilir).
Yufkayı tezgaha yayıyoruz. Üzerine tereyağlı su sürerek ikinci yufkayı da üzerine yayıyoruz. Bu yufkayı da tereyağlı su ile kaplıyoruz. Önce artı şeklinde dörde bölüp, sonra her parçayı da ikiye bölerek toplam sekiz parça elde ediyoruz.
Diğer iki yufkayı da bu şekilde hazırlayarak  sekiz parçaya bölüyoruz.
Her parçanın geniş kenarına iki çorba kaşığı kadar patatesli iç koyarak rulo şeklinde gevşek olarak sarıyoruz. Bu şekilde toplam 16 rulo elde ediyoruz.
Zeytinyağı, yumurta ve sütü iyice çırparak bir sos hazırlıyoruz. Börekleri bu sosa batırıp 2-3'er dakika bekletip çıkarıyoruz. Sos bitene kadar börekleri bekletmeye devam ediyoruz.
Daha sonra börekleri galeta ununa bulayarak yağladığımız tepsiye çok sıkışık olmayacak şekilde dizip 200 dereceli fırında 40 dakika pişiriyoruz. Börekler kabarıp güzel bir görüntü alacaktır.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: