10 Nisan 2014 Perşembe

PATATES KROKET


Fast food ile savaşma planım doğrultusunda -her ne kadar kızartmaya karşı olsam da- bu akşam pizza mırıldanmaları üzerine hemen mutfağa girip, etin yanına patates kroket yaptım (Patatesler püre olmak için haşlanmışlardı, kendilerini kroket halinde buldular). Fastfood karşısında bir öğün daha ben kazandım.

Malzemeler:
5 adet orta boy patates
3 adet yumurta
2 çorba kaşığı un
1/2 su bardağı kaşar peyniri rendesi
1/2 su bardağı ufalanmış beyaz peynir
3/4 su bardağı galeta unu
1/2 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
Kızartmak için bol sıvı yağ (Sağlıksız bulduğum için fritöz kullanmıyorum, yağı sadece bir kızartma için kullanıyorum)

Yapılışı:

Patatesleri haşlayıp kabuklarını soyuyoruz. Soğuduktan sonra rendeliyoruz.
Patateslere 2 yumurta akı, un, kaşar ve beyaz peynirini, karabiberi ve tuzu katarak yoğurup güzel bir hamur haline getiriyoruz.
Hamurdan ceviz kadar parçalar koparıp elimizle yuvarlıyoruz.
Hepsini yuvarlayıp hazırladıktan sonra 1 yumurtanın tamamı ve iki yumurtanın sarısını hafifçe çırpıyoruz. (Bu aşamaları yapmadan kızartmaya başlamadım. Çünkü kroketler çok çabuk pişiyor, her şey hazır olmalı ki kızartma aşamasında telaş olmasın). Ayrıca hazırlama sürecinde kroketler yumuşacık kabarıyorlar.
Her iki kroketi önce yumurtaya buluyoruz. Sonra yemek tabağı gibi bir tabağa koyduğumuz galeta ununun içine bırakıyoruz. Tabağı hafifçe sallayarak kroketlere dokunmadan galeta ununa bulanmasını sağlıyoruz.
Hepsini galeta ununa buladıktan sonra çok sıkışık olmayacak kadarını kızgın yağa atıyoruz.
Tencereyi hafifçe sallayarak kızartıp, delikli kepçe ile çıkararak kağıt havluya alıyoruz.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: